Kommunale avgifter og eiendomsskatt på samme faktura
I stedet for å sende ut to fakturaer i september, en for kommunale avgifter og en for eiendomsskatt, vil du nå kun få én faktura. På den måten sparer både kommunen og du tid og penger.
– Å sende ut fakturaer koster penger. Det er snakk om to færre fakturaer i året til alle dem som betaler eiendomsskatt. Totalt blir det cirka 14 000 færre utsending og 70 000 kroner spart i forsendelse, forklarer Knut Røgholt, økonomisjef i kommunen.
Det er ikke snakk om store summer, men dette sparer oss også for tid brukt på utsendinger, purringer og telefoner om fakturaer. For innbyggerne er det snakk om fakturagebyrer og tid.
Sjekk beløpsgrensen!
– Fakturaen i september vil nå bli høyere fordi den skal dekke to avgifter. Derfor er det viktig at dere som har avtalegiro sjekker beløpsgrensa dere har satt opp, oppfordrer Røgholt.
Dette vil også gjelde for den fakturaen som kommer i april.
Effektivitet
– Det er viktig at vi snur hver stein og også ser på de små tingene. Vi jobber kontinuerlig for å bli mer effektive og spare penger. Her er det ikke snakk om kjempestore beløp og ikke veldig mye tid, men alt hjelper, sier Raymond Hesthaug, kommunalsjef for Organisasjonsutvikling og styring i Aurskog-Høland kommune.
Sist endret: 11.04.2025