Brannbil stjålet i Rømskog

En av brannbilene til Nedre Romerike brann- og redningsvesen (NRBR) ble i natt stjålet fra brannstasjonen i Rømskog. Vi ber alle om å følge med langs veier, skogsbilveier og på plasser hvor den kan ha blitt hensatt eller gjemt, og ringe politiet på 02800 om man ser noe.

I natt mellom kl. 04.00– 04.30 ble en av NRBRs fremskutte enheter stjålet fra brannstasjonen i Rømskog. Innbruddet foregikk ved at gjerningspersonen(e) har saget seg gjennom porten.

Fremskutt enhet stjålet

En fremskutt enhet er en liten komplett brannbil som brukes ved alle utrykninger i Rømskog. Det ble også stjålet radioer.

Kjennetegn ved kjøretøyet er:

• Mercedes Vito 2018-4modell
  • Rød med gul merking
  • Brann og Redning, merket med Rømskog kommunes kommunevåpen på døren
  • T8-6 står merket på dørene foran

Kjøretøyet inneholder:

• Slukkeutstyr
  • Førstehjelpsutstyr
  • Redningsverktøy
  • Radioer

Beredskapen ivaretatt

Innbruddet og tyveriet førte til at det en stund var kritisk for beredskapen i området, men NRBR har jobbet med å rigge til en reservebil, som nå er kjørt ut til Rømskog. Det er også på plass utsyr som gjør at NRBR får varslet mannskapene ved en hendelse og de kan rykke ut.

NRBR ber publikum om å følge med langs veier, skogsbilveier og andre mulige steder og ringe politiet på 02800 hvis de ser noe!

Sist endret: 03.07.2022