Sykkelritt gjennom kommunen: Stengte veier

Søndag 14. august går sykkelrittet Tour of Scandinavia gjennom vår kommune. Starttidspunkt, kart over etappen og hvordan det påvirker veier i Aurskog-Høland finner du her.

Rittet går gjennom Aurskog-Høland søndag 14.august. Start er ved Lillestrøm rådhus klokken 10.15, og mål ved Kongens Brygge i Halden cirka klokken 14.10. Rittet regner med å passere gjennom Hemnes rundt klokken 11.15. Passeringstidspunker finner du her.

Stengte veier

Et sykkelritt av denne størrelse har krav om at veiene skal være stengt når sykkelkortesjen kommer. Skilt og nødvendige sperringer blir satt ut for å markere dette. Følg anvisningene.

Arrangementet og planene er godkjent av SVV, og sikkerhetsarbeidet ledes av politiet. Ritt-kortesjen ledes av uniformert politibil og avsluttes av bil merket med «Sykkelritt slutt».

Veien vil av sikkerhetsmessige grunner være stengt mot syklistene. Medgående trafikk vil kunne gå frem til bil med rødt flagg ankommer. Stengte veier er merket med skilt: INNKJØRING FORBUDT Vis  etter vedtak fra SVV. Dette av sikkerhetsmessige grunner både for beboere, syklister og øvrig trafikk. Nødetatene kan passere, og vil få bistand fra arrangørens ledelse.

Politiet og arrangøren beklager de ulemper stengingen vil medføre, og ber om forståelse for at tiltak iverksettes for å opprettholde sikkerheten. Det er også i forkant av etappen satt opp flere informasjonstavler langs veiene på de mest trafikkerte stedene som forteller når disse veiene stenges pga sykkelrittet.

Mer informasjon

Sist endret: 08.08.2022