PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Våre ansatte og hva vi tilbyr

Oppvekststab og pedagogisk tjeneste består av Fagstab for sektor Oppvekst og utdanning og Pedagogisk tjeneste. Fagpersonene i Pedagogisk tjeneste er pp-rådgivere, logoped og ungdomslos. Vi er en støttetjeneste for barn/elever, foreldre, barnehager, skoler og andre kommunale tjenester. Se mer om våre tjenester nedenfor.

Hvem jobber i OPT og hva gjør de?

Ledelse

Leder Oppvekststab og Pedagogisk Tjeneste

Anne-Gry Enger

Tlf 92 26 68 61

anne.gry.enger@ahk.no

 

Sekretær

Unn Quist

Tlf 63 85 27 59

Unn.quist@ahk.no

Fagområder

Logoped 

Ingrid Maria Solstrand

Tlf 94 02 11 29

ingrid.maria.solstrand@ahk.no

 

Ungdomslos

Ingvill Iselin Sørlie Rikheim

Tlf 48 10 25 77

ingvill.iselin.sorlie@ahk.no

 

Fagutvikler

Natallia Parfionava

Tlf 45 97 42 08

natallia.parfionava@ahk.no

 

PP-rådgivere

Elisabeth Eilertsen

Permisjon

 

Njål Arne Utgård

Tlf 96 94 58 50

utgnj@ahk.no

 

Cecilie Isachsen Færder

Permisjon

 

Reidun Kristine Johnsen

Tlf 96 94 37 19

reidun.kristine.johnsen@ahk.no

 

Happy Maria Octavianty

Tlf 45 97 58 15

happy.maria.octavianty@ahk.no

 

Stine Elise Jølsett

Tlf 45 87 41 58

stine.elise.jolsett@ahk.no

 

Ingrid Granum

Tlf 47 79 58 17

ingrid.granum@ahk.no

 

Oppvekststab

Unni Degnes tlf 90 72 87 03

unni.degnes@ahk.no
Barnehagemyndighet

 

Merethe Byman Haug tlf 63 85 26 06

Merethe.byman.haug@ahk.no
Barnehagefaglig rådgiver

 

Marianne Børke tlf 63 85 26 16

marianne.borke@ahk.no
SLT-koordinator og tverrfaglig koordinator

 

Marianne Solberg Olufsen tlf 63 85 26 17

marianne.solberg.olufsen@ahk.no
Oppvekstfaglig rådgiver

 

Generell kontaktinformasjon

Adresse: Rådhusveien 3, 1940 Bjørkelangen

Telefon: 63 85 25 00

E-post: postmottak@ahk.no

Søk etter ansatte

Våre tjenester
  • Sakkyndig arbeid, utredning og testing
  • Opplæring i utredning/tester brukt i barnehage og skole
  • Kompetanseheving i forhold til diagnoser og vansker
  • Kompetanseheving i forhold til psykososiale vansker og spesialpedagogikk
  • Veiledning i bruk av IKT-støtteverktøy i skolen (Lingdys, Lingright, Textpilot etc)
  • Systematisering og oppfølging av elever med vansker i skolen og barnehage
  • Være en pådriver mot skole/barnehage knyttet til ny evidensbasert kunnskap om læringsfremmende metoder og tiltak
  • Systemisk veiledningsarbeid i barnehage og skole, eks videoveiledning, klasseledelse, problematferd mm.
  • Opplæring i bruk av ulike metoder og program for å avhjelpe faglige og sosiale utfordringer
  • Veiledning i forhold til regelverk rundt spesialundervisning og spesialpedagogikk
  • Oppfølging av barn/elever med sakkyndig vurdering og vedtak om spesialundervisning/spesialpedagogisk hjelp
  • Viderehenvisning til spesialisthelsetjeneste
  • Bistå ved henvendelser knyttet til spesialundervisning, fritak fra karakter, dysleksiattest etc.
  • Veiledning til barnehage/skoleansatte
  • Bidra med analysekompetanse og bruk av analyseverktøy rettet mot skole og barnehage
  • Følge opp ungdom i alderen 13-19 år som har, eller som er i ferd med å utvikle et alvorlig skolefravær  

I dette ligger det mye systemrettet arbeid. Dette definerer vi slik:  

Arbeid rettet mot systemer, strukturer, rutiner etc. som kan hjelpe både individuelt og kollektivt, og tiltak som kan hjelpe flere enn ett enkelt individ om gangen.  

I vårt systemrettede arbeid skal målet alltid være økt kvalitet på læringsarbeidet.

Forfatter: Unn Quist

Sist endret: 26.02.2024