Aktiv på dagtid

Trenger du å komme i gang med fysisk aktivitet på dagtid? Det finnes mange muligheter.

En aktiv hverdag for alle

Det er i et samarbeid med flere aktører, opprettet et flott tilbud som heter Aktiv på dagtid.

Dette er et aktivitetstilbud til de som trenger å komme i gang med fysisk aktivitet, og som har muligheten til å gjøre dette på dagtid. Flere av aktørene tilbyr da redusert pris.

Fysisk aktivitet og gode opplevelser

Fysisk aktivitet er viktig for både den fysiske- og psykiske helsen, det bidrar til å forebygge livsstilssykdommer og er viktig for din folkehelse. Flere av aktivitetstilbudene passer også for deg som trenger rehabilitering etter skade eller sykdom.

– Vi håper at aktiv på dagtid vil være et tilbud som gir en mulighet for flere til å finne en aktivitet de ønsker å starte med, sier folkehelsekoordinator Anne Mette Brustuen.

Du finner brosjyren for aktiv på dagtid, her Aktiv på dagtid.

– I tillegg til aktiv på dagtid har kommunen en ny turistbrosjyre. Den viser frem litt av opplevelses- og aktivitetsmulighetene i kommunen. Der kan du finne inspirasjon til noen fine turer, sier Brustuen.

Turistbrosjyren for Aurskog-Høland kommune finner du her: Opplev Aurskog Høland (visbrosjyre.no)

Sist endret: 11.05.2023