Helikoptertrafikk uke 29

Har du lagt merke til lavtflygende helikopter over huset eller nabolaget, og lurt på hva som egentlig foregår? I uke 29 gjennomføres det en lovpålagt inspeksjon av høyspenningsnettet i vår kommune. Oppdatert tidsplan, og mer informasjon om trafikken, finner du her.

Har du lagt merke til helikoptertrafikk utenom det vanlige denne uken? Da kan du ha vært vitne til en helikopterbefaring fra Elvia.

Elvia varsler at de vil gjennomføre befaring av høyspentkraftlinjer med helikopter i Aurskog-Høland kommune uke 24, 28 og 29. Det vil si at de flyr over kraftledningene med helikopter for å ta bilde av høyspentkoponenter. Linjer må inspiseres, feil skal rettes og skog må ryddes. Formålet med inspeksjonen er å avdekke begynnende feil i nettet, og andre avvik.

Sist endret: 19.07.2021