Høstskoletilbud for elever i 5. til 10. klasse

Det er fortsatt noen ledige plasser på høstskoletilbudet til kommunen. I høstferien har vi flere spennende aktiviteter til deg som går i 5. til 10. klasse. Du kan gå på filmskole, teaterskole, Hip hop og showdans, eller være på Kollerud og Killingmo gård. Meld deg!

Aurskog-Høland kommune inviterer elever  fra 5. – 10. trinn til å delta på høstskoletilbud. Aktivitetene er gratis, i tillegg blir det servert gratis lunsj. Dere må sørge for skyss til tilbudet selv, det vil ikke bli satt opp transport.

Hip hop eller Showdans

Dans er gøy! Synes du det samme? Her kan du velge i Hip hop eller Showdans, meld deg på!

Alder: 6. – 10. trinn, 3 dager Sted: Kulturskolen Tid: mandag, tirsdag og onsdag kl. 10.00 - 13.00

Teater v/Bygdetruppen

Interessert i teater? Da er dette noe for deg! Bli med inn i teaterets verden og vær en ekte skuespiller.

Alder: 5. – 10. trinn, 2 dager Sted: Smia på Fosser Tid: tirsdag + onsdag kl. 09.00 - 15.00.

Filmskole for ungdom

Lyst til å lage ekstremsportfilm, skrekkfilm eller hva med musikkvideo? På filmskolen brukes semiproft utstyr, og du vil lære om prosessen av tre profesjonelle filmskapere. Dere jobber i små filmteam, og ender opp med å lage ferdig film. Lyst til å være skuespiller eller regissør, meld deg på!

Alder: 8. – 10. trinn, 4 dager Sted: Bjørkelangen skole Tid: mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 09.30 - 15.30.

Kollerud gård

Du blir kjent med geitebukken Melvin, grisen Flora og de andre dyra. Vi prøver oss som naturforskere og tester noen kule eksperimenter. Vi går på tur og du får være med å lage dagens lunsj på kjøkkenet eller rundt bålpanna.

Alder: 5. – 8. trinn, 4 dager Sted: Hemnes Tid: Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 09.00 - 15.00.

Killingmo gård

På Killingmo har de alpakkaer, griser, ponnier, esler og høner. Det vil bli besøk av ROAF som vil lære deg om kildesortering, og vi skal ta opp poteter som i gamledager!

Alder: 5. – 8. trinn, 4 dager Sted: Finstadbru/Aurskog Tid: Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 09.00 - 15.00.

Ta kontakt: annett.grepperud@ahk.no eller: 98 61 50 30.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 21.09.2021