Skatteinnkreving: Skatteetaten overtar
Fra 1. november overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunen har i dag. Se hva dette betyr for deg.
Skatteetaten vil med dette få et helhetlig ansvar for fastsetting, innkreving og kontroll av skatter og avgifter. Etter 1. november er det ikke lenger Nedre Romerike kemnerkontor skatteoppkrever (kemner) i kommunen.
- Mer informasjon finner du på www.skatteetaten.no.
Oppgavene som overføres til Skatteetaten i november er blant annet:
- behandling av restskatt
- skattepenger til gode
- tilleggsforskudd
- forskuddstrekk
- arbeidsgiveravgift
- motregning
- utleggstrekk knyttet til skattekrav
- skatteattester
- konto-/saldoutskrift for skatt og avgift
Hvis du har en sak under behandling hos ditt gamle skatteoppkreverkontor, blir denne overført til Skatteetaten. Du kan få tildelt ny saksbehandler/kontaktperson.
Kommunen har fortsatt ansvar for innkreving av kommunale krav.
Forfatter: Kari Aasberg Bradley
Sist endret: 24.11.2020