Språkrådet skal fastsette skrivemåten av stedsnavn i østre deler av Setskog

I forbindelse med utvidelsen av to naturreservater i østre deler av Setskog, har Språkrådet tatt opp navnesak for skrivemåten av enkelte stedsnavn i området.

Kommunen er bedt om å gjennomføre en lokal høring i denne forbindelse, se brev fra Kartverket.

• Det skal fastsettes rett skrivemåte av følgende stedsnavn: Store Rekket / Store Rekke / Langerekke / Langerække (myr)
  • Veslerekka / Vesle Rekke (myr)
  • Store Rekke naturreservat (verneområde)

Eventuelle uttalelser til navnesaken sendes Aurskog-Høland kommune, Rådhusveien 3, 1940 BJØRKELANGEN, eller på e-post: postmottak@ahk.no, innen 15.01.2022.

Sist endret: 14.12.2021