Torgei Grønsberg og anneKirsti Johansen holder opp kontrakten.

Signerte kontrakt om bygging av ny skole og barnehage på Aurskog

30. januar signerte vi kontrakten med Backe Romerike AS. Dette betyr at vi starter arbeidet med bygging av ny barnehage, skole, flerbrukshall og svømmebasseng på Aurskog.

– Dette byggeprosjektet er viktig for hele lokalsamfunnet. Det har tatt litt tid, men det er viktig å bruke god tid på planlegging av et så stort prosjekt, sier Anne Kirsti Johnsen, konstituert kommunedirektør.

Prosjektet er det største byggeprosjektet som har vært i kommunen.

– Vi gleder oss til å komme i gang. Vi har fått til et veldig fint produkt, sier Torgeir Grønsberg, administrerende direktør i Backe Romerike.

I første omgang starter arbeidet med å sette opp paviljongene for midlertidig drift av barneskolen på Aursmoen slik at Backe Romerike kan komme i gang på tomten så raskt som mulig.

En gjeng som har vært med på å  planlegge bygging av ny skole.
Nå skal byggingen snart i gang.

Sist endret: 02.02.2024