08.12.2021 Informasjon og status koronavirus

Det er nå satt 26 699 koronavaksiner i kommunen. Vaksinedekningen i vår kommune er god, og vi er nå godt i gang med tredje vaksinedose.

Tall etter uke 48.

• Sum dose 1: 12 631
  • Sum dose 2: 11 692
  • Sum dose 3: 2 376 (innbyggere meldt fra lege jfr. anbefaling fra FHI, eller går på medisiner iht. medisinliste fra FHI, 65+)

Mer informasjon om koronavaksinering i vår kommune finner du her.

8. desember hadde vi 56 personer i hjemmeisolasjon, og totalt har 945 personer i kommunen testet positivt for korona under hele koronapandemien. Så langt har det blitt tatt 13 454 koronatester på testsenteret her i kommunen. Tallene oppdateres en gang i uken.

Trafikklysmodellen

Regjeringen har besluttet at trafikklysmodellen innføres igjen fra 9. desember 2021. Det er smittevernoverlegen i kommunen som bestemmer hvilket nivå skoler og barnehager skal være på. Våre skoler og barnehager er på grønt nivå.

Mer informasjon

Har du spørsmål om korona? Ring den nasjonale koronatelefonen 815 55 015 og se også informasjonen som ligger på www.helsenorge.no.

• For å bestille test - ring smittesporing på 94 02 12 23.

Regler og tiltak

Vi følger anbefalinger og regler fra regjeringen. De finner du her: helsenorge.no.

Information in other languages

Information from the Norwegian government in different languages is available here.

Informasjon fra NAV

Korona - hva gjelder i min situasjon?

Hvilke koronatiltak blir avviklet og hvilke forlenges? Gå til NAV sin hjemmeside for å se hva som gjelder for din situasjon.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 10.12.2021