Grønt først: Vil du bidra på miljødagen?

Aurskog-Høland skal være en god kommune å bo og jobbe i. Et godt naturmiljø med rent vann, ren luft og ren jord er avgjørende. Et av kommunen satsingsområder er «Grønt først», og 24. mai er vi med på miljødagen. Vil du være med? Se hvordan her!

– Miljødagen i Haldenkanalen gjennomføres den 24. mai langs hele vassdraget i alle de fire kommunene. Vi oppfordrer skoleklasser, lag og foreninger eller enkeltpersoner å velge seg ut et lite område, som de enten vil rydde, skjøtte eller reparere i hele Aurskog-Høland, Marker, Aremark og Halden kommune, sier Ole Christian Østreng, miljørådgiver i Aurskog-Høland kommune.

Meld inn hvor og hva dere planlegger, så kan andre kaste seg med og bidra til opprydningen. Vi ordner med Kanaltjenesten eller renovasjon om bortkjøring og henting. I tillegg sponser vi pizza og brus eller lignende servering for de som er interessert i det.

Du kan skrive inn på Facebook-siden, eller sende inn til lars.selbekk@marker.kommune.no. Det blir trekning av premie for lag, foreninger og enkeltpersoner som deltar og har meldt inn sin opprydning. Alt vi trenger er at dere sender inn bilder av aktivitet, hva man har ryddet og hvordan det ble!

Dette kan du gjøre

• Rydde forsøpling i sentrum eller langs bekk eller elv.
  • Fjerning av fremmedarter fra hage eller natur
  • Skjøtsel ved badeplasser eller turområder
  • Arrangeres i samarbeid av Regionalpark Haldenkanalen,
  • Haldenvassdragets Kanalselskap og Haldenvassdraget vannområde

Mer informasjon om miljødagen, og hvordan du kan bidra, finner du her.

Sist endret: 16.05.2022