Magdalena og Jesper Maj-Larsen med prisen

Hvem skal få frivillighetsprisen 2023?

Kjenner du noen som jobber for lokalsamfunnet vårt, og fortjener å bli satt litt ekstra pris på? Nå kan du sende inn ditt forslag til hvem som skal få årets frivillighetspris.

Frivillighetsprisen gis til en initiativrik person, lokal forening eller gruppe, som med sine idéer og pågangsmot har bedret trivselen og livskvaliteten for andre samt bidratt til et mer åpent, aktivt og trygt lokalsamfunn.

Vi vil ha ditt forslag!

Frivilligsentralen ønsker at du kommer med forsalg om hvem som skal få årets pris. Prisen skal være med på å motivere mottakeren og andre til fortsatt å kunne bidra med frivillighet i vår kommune.

En jury bestående av én person fra samarbeidsutvalg i frivilligsentralen, kulturrådet, eldrerådet, ungdomsrådet og idrettsrådet innstiller prisen, som blir delt ut i desember.

Prisen består av et diplom samt 12.500 kroner som mottakeren skal dele ut til et selvvalgt frivillig formål innenfor Aurskog-Høland kommune.

Send inn din nominasjon her!

Begrunnende forslag på kandidater kan komme fra lag, foreninger, grupper eller enkeltpersoner.

Trykk på denne lenken for å sende inn din nominasjon: Nominasjon til kommunens Frivillighetspris - ahk (skjema.no)

Fristen for å sende inn forslag er 1. november.

Tidligere vinnere

I fjor var det Magdalena og Jesper Maj-Larsen som fikk prisen.

– Dere stiller opp og legger til rette for mestring og opplevelser. Dere er trygge voksne som er kunnskapsrike og som vil dele dette med barn og unge. Dere stiller alltid opp og bruker det meste av fritida på dette arbeidet, sa ordfører Gudbrand Kvaal da han delte ut prisen på et arrangement i Aurskog-Høland kulturarena.

• 2022 - Magdalena og Jesper Maj-Larsen - leder ungdomsgruppa til Bjørkelangen jeger- og fiskeforening
  • 2021 - Julehjelpen ved Morten Rognan
  • 2020 - Inger Heggen Olsen - Frivillig arbeid og jul for alle