Nominert til Årets kommuneprofil

Gerd Schumann, enhetsleder innen familie- og barnevern i kommunen, er en av seks kandidater som er nominert til å bli Årets kommuneprofil. Hun er nominert for sitt arbeid med barnevernsreformen.

Det er bladet Kommunal Rapport som står bak kåringen. De vil løfte fram gode kommunale ledere som har vist lederskap utover det vanlige. Lederne skal ha konkrete resultater å vise til.

Les mer om kåringen her: Stem på din kandidat til Årets kommuneprofil! • Kommunal Rapport (kommunal-rapport.no)

Barnevernsleder med faglig tyngde og gode resultater

Gerd Schumann får skryt for å ha vært tidlig ute med kompetanseheving i forbindelse med den nye barnevernsreformen.

«Barnevernslederen har vært opptatt av å prioritere bedre og mer innsats og tiltak i hjemmet. Det har gjort at det har blitt enda tydeligere for alle hvor viktig det er å komme tidlig inn i saker.

Schumann beskrives som en barnevernsleder med faglig tyngde. Hun roses for å ha en klar målsetting med sitt lederskap, noe som gjør at hun på en veldig god måte får med seg fagpersoner i det omfattende endringsarbeidet som reformen krever.

Det blir også lagt merke til at barnevernslederen bruker tid på inkluderende prosesser, og på den måten sikrer at alle som jobber i barnevernet, har et eierskap til mål og tiltak. « skriver Kommunal Rapport i forbindelse med nomineringen.

Les begrunnelsen for nomineringen her:  Barnevernsleder med faglig tyngde og gode resultater • Kommunal Rapport (kommunal-rapport.no)

Stem på Årets kommuneprofil

Schumann er en av seks kandidater. Du kan stemme på den du synes bør bli Årets kommuneprofil. Dette er kandidatene:

Slik stemmer du

Send tekstmelding til nummer 2377 med kodeordet Profil etterfulgt av et mellomrom og nummeret til kandidaten du vil stemme på.

• Profil 1: Sigrun Wiggen Prestbakmo
  • Profil 2: Harald Danielsen
  • Profil 3: Gerd Schumann
  • Profil 4: John-Petter Karlsen
  • Profil 5: Ellen Beate Lundberg
  • Profil 6: Tore O. Sandvik

Avstemningen pågår fra og med torsdag 24. november til og med onsdag 30. november klokka 14.00. Avstemningen skjer med tekstmelding. Hver stemme koster 3 kroner.

Sist endret: 25.11.2022