Vi søker fosterhjem og støttefamilier

Har du noen gang tenkt at du har overskudd og brenner for barna som bor i vår kommune? Har du en klem og en armkrok til noen som trenger det? Da kan dette være noe for deg.

Fosterhjem

Barneverntjenesten i Aurskog-Høland kommune er i behov av fosterhjem for de barna og ungdommene som ikke kan bo hjemme. Vi er opptatt av at disse barna og ungdommene ikke skal måtte oppleve flere brudd ved å måtte flytte fra venner, barnehage, skole og aktiviteter.

Vi trenger fosterhjem til flere barn akkurat nå og det hadde vært fint om du tenker at du/dere kan være trygge og gode voksne og bli et hjem for noen som trenger det nå. Barneverntjenesten bistår med veiledning og oppfølging, mulighet for kurs, avlastning og annen støtte i tillegg til arbeidsgodtgjøring og utgiftsdekning.

Støtteperson/familie

Barneverntjenesten tilbyr også hjelp og støtte til barn og ungdommer som bor hjemme. Barna og ungdommene har ulike behov og noen trenger en støttefamilie som de kan besøke av og til, andre trenger noen som kan hjelpe de en ettermiddag i uken.

Liker du å bake, gå på tur, er du opptatt av dyr, liker du å spille fotball eller klatre, liker du å spille dataspill eller kan du hjelpe til med lekser og ett godt sted å komme til for å spise middag sammen? Har du en klem og en armkrok til noen som trenger det? Kan du hjelpe til med kjøring og en liten prat i en utfordrende hverdag?

Ta kontakt

Hvis du tenker at noe av dette kan passe for deg blir vi svært glade om du tar kontakt med oss for en uforpliktende samtale.

• Kristin Waaktaar Valle, tlf 47 46 44 68
  • Maria Bredysheva, tlf 91 38 23 67