Egenberedskap: Oppmøtesteder ved krise

Vet du hvor du skal gå for å få informasjon eller hjelp fra kommunen hvis alle kommunikasjonsmidler faller bort? Aurskog-Høland kommune har flere faste oppmøtepunkter. Her finner du det som er nærmest deg!

– Ved et langvarig strømbrudd og bortfall av elektroniske kommunikasjonskanaler, som telefon og internett, er det viktig at du som innbygger vet hvor du kan henvende deg for å få informasjon fra kommunen, og melde fra om du trenger hjelp, sier beredskapskoordinator Jan-Ivar Jenssen i Aurskog-Høland kommune.

Målet med egenberedskapsuka 2022, som varer fra 31. oktober til 6. november, er å øke folks kunnskap om egenberedskap, slik at flere gjør fornuftige forberedelser. Og ofte er det ikke så mye som skal til for at du, og dine nærmeste, blir litt bedre forberedt.

Her kan du møte opp

Oppmøtepunkter i Aurskog-Høland kommune er steder hvor innbyggere kan få informasjon og melde behov for assistanse fra nødetater ved et langvarig utfall av strøm eller EKOM. Med EKOM menes all form for elektronisk kommunikasjon og den infrastrukturen som må være tilstede for at kapasitetskrevende tjenester skal fungere.

• Bjørkelangen: Rådhuset. Rådhuset er «hovedoppmøtested» for innbyggere ved bortfall av nødnett i kommunen.
  • Aurskog: Aurskog sykehjem.
  • Løken: Brannstasjonen.
  • Hemnes: Hemnes sykehjem.
  • Setskog: Setskog skole.
  • Rømskog: Rømskog omsorgsboliger.

Mer informasjon

Kommunen har en egen side for beredskap. Her finner du informasjon om Aurskog-Høland kommunes beredskapsarbeid.

Sist endret: 04.11.2022